پاسخی به دخالت غیر قانونی برخی نمایندگان مجلس در انتصابات مدیران اجرایی کشور

تاریخ : 20 آذر 1400, 23:31 نویسنده : 123456 بازدیدها : 830 نظرات : 4 موضوع : خبرها / اسلایدر / خبر مهم

قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به دخالت غیر قانونی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات مدیران اجرایی کشور، بیانیه ای صادر نمود.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه کشوری جوانان گام دوم انقلاب، متن این بیانیه بدین شرح است:

امام خامنه ای(مد ظله العالی):

»یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکل فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنایی را من کاری ندارم، امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود

 

 به طور طبیعی با تغییر دولت ها، مدیران بخش های مختلف و دستگاه ها نیز دچار تغییراتی می شوند. یکی از مشکلات و موانع جدی در این زمینه، نداشتن الگوی منطقی و کارآمد برای انتصابات است. مع الاسف تاکنون بر حسب رسم و الگویی غلط، نمایندگان  مردم در مجلس شورای اسلامی برخلاف رسالت و وظیفه خود، وارد حوزه انتصابات دستگاه های اجرایی می شدند که وضع نابسامان موجود به نوعی محصول این دخالت هاست. رسالت و وظیفه نمایندگان مجلس، قانون گذاری در سطح ملی و مطالبه گری مشکلات مردم در سطح حوزه انتخابیه اش است. اما متاسفانه میزان این دخالت‌ها کار را به جایی رسانید که امسال در آستانه تشکیل کابینه سیزدهم، رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) به صراحت ورود نمایندگان در امر انتصابات مدیران اجرایی را منع فرمودند، اما مجددا مشاهده می کنیم برخی نمایندگان این بار نه تنها وظیفه قانونی خود بلکه امر ولی امر مسلمین را مورد توجه قرار نداده و در مسیری غلط و باطل به دنبال انتصاب مدیران آنهم بعضا مدیران ناکارآمد دولت قبل هستند و این در حالی است که در روزهای اخیر ریاست محترم جمهوری، حضرت آیت الله رئیسی هم تاکید کردند که در انتخاب مدیران کشور از بانیان وضع موجود استفاده نشود.

 

آقایان نمایندگان مجلس انقلابی!!

 اگر شما خود را انقلابی می دانید چرا کلام رهبر معظم انقلاب و خواسته ملت را گوش نمی دهید؟ چرا در اموری که به شما مرتبط نیست دخالت می کنید در حالیکه امور اصلی و مشکلات مردمی که به شما رای دادند را رها نموده اید؟ 

اگر این روند غلط از طرف مجلس انقلابی بخواهد ادامه پیدا کند، ما نمایندگان جریانات و تشکلهای انقلابی با هشدار اکید به آن دسته از نمایندگان مجلس که حرمت شکنی می کنند و کلام امام انقلاب را نادیده می گیرند متذکر می شویم که با سرعت در رفتار خود تجدید نظر کنند و به فکر حفظ حریم انقلاب و جایگاه نمایندگی خود باشند و اگر این رفتار غیر انقلابی، غیر قانونی و غیر مردمی همچنان ادامه پیدا کند بدون تعارف از مجاری قانونی این موضوع را پیگیری و مردم شریف ایران را در جریان این مداخلات نابجا و مساله دار خواهیم گذاشت.

ما از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری مشکلات مردم و همت در جهت تدوین و تقنین قوانین موثر و کارامد هستیم و امیدواریم مجلس تراز خود را همچنان در تراز یک مجلس انقلابی حفظ نماید و با عملکرد قانونی و انقلابی خود زمینه شادی دل رهبر انقلاب و ملت شریف ایران را فراهم آورد.

 

والعاقبه للمتقین

 

متن فوق مورد تایید بیش از ۱۰۰۰ نفر از فعالان دانشگاهی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی عضو قرارگاه کشوری جوانان گام دوم انقلاب اسلامی ایران است که در استانه ای زیر فعال بوده و بیانیه فوق را حمایت کرده اند:


 

قرارگاه جوانان گام دوم استان تهران

قرارگاه جوانان گام دوم استان خوزستان

قرارگاه جوانان گام دوم استان آذربایجان غربی

قرارگاه جوانان گام دوم استان قم

قرارگاه جوانان گام دوم استان کردستان

قرارگاه جوانان گام دوم استان اصفهان

قرارگاه جوانان گام دوم استان سیستان و بلوچستان

قرارگاه جوانان گام دوم استان ایلام

قرارگاه جوانان گام دوم استان لرستان

قرارگاه جوانان گام دوم استان کرمانشاه

قرارگاه جوانان گام دوم استان خراسان شمالی

قرارگاه جوانان گام دوم استان همدان

قرارگاه جوانان گام دوم استان البرز

قرارگاه جوانان گام دوم استان بوشهر

قرارگاه جوانان گام دوم استان مرکزی

قرارگاه جوانان گام دوم استان کهکیلویه و بویراحمد

قرارگاه جوانان گام دوم استان فارس

قرارگاه جوانان گام دوم استان کرمان

قرارگاه فرهنگی سعدا

لینک کوتاه مطلب : https://b2n.ir/Statement1


نظرات :

User Avatar
مهدی زلیکانی  ـ  در تاریخ : 21 آذر 1400 06:41
  • 0
درمازندران هم همین مورد را داریم بخصوص ساری که یکی از نمایندگان منتسب به خانه کارگر که اتفاقا با حرکت نمایشی لباس کارگروه می پوشد شدیداً دنبال انتصاب نیروهای خویش دردانشگاههاو دستگاههای اجرایی است حتی به تهدید مسئولین هم می پردازد
User Avatar
اسی  ـ  در تاریخ : 21 آذر 1400 18:48
  • 0
آفرین بر جوانان انقلابی
User Avatar
علی مونسی  ـ  در تاریخ : 21 آذر 1400 22:49
  • 0
بله متاسفانه در خوزستان هم نمایندگان صرفاً دنبال انتصابات می باشند ،به طور مثال در باغ‌ملک  نماینده محترم حتی جابجایی کارمندان رده پایین ادارات هم دخالت می نماید ، وشاخص وامتیاز اصلی هر فردی داشتن نسبت نسبی ویا سببی با ایشان می باشد
User Avatar
حمیدرضا فاطمی  ـ  در تاریخ : 29 بهمن 1400 17:27
  • 0
بجای این همه خط و نشان کشیدن و بسط مسیله ، اقدامی جهت رفع مشکل می کردید یا پیشنهاد و راه حلی می‌دادید.
این فقط نمایندگان مجلس نیستند که در انتصابات دخالت می کنند بلکه افراد و گروههای ذی‌نفوذ دیگری هم هستند که در این مسیله با فشار و تهدید و تطمیع و روشهای غلط دیگر دخالت می کنند از باندهای قوه قضاییه گرفته تا نهادهای امنیتی و گروهها و تشکر های سیاسی و افراد ذی‌نفوذ استانی و محلی و ... 
مهمترین راه حل این مشکل تصویب یک قانون جامع انتخاب و انتصاب و عزل مدیران است که هم سازمان امور اداری استخدامی و دولت می تواند پیشنهاد دهنده باشند وهم نمایندگان محترم مجلس به عنوان طرح . 
هر جا قانون باشد دین خلافکارها بسته میشود. 
بالاخره این موضوعی است که باید قانونمند شود وگرنه تا ظهور امام زمان عج ادامه خواهد داشت. 
موارد لازم :
یک قانون جامع و مانع با دستورالعمل اجرایی تعیین معیارهای شایستگی طبق معیارهای اسلامی و انقلابی و توانمندی
یک بانک اطلاعاتی از مدیران و کارشناسان مستعد و 
و یک شورا یا کمیته انتصاب و عزل مدیران در هر وزارتخانه ، سازمان و شرکت کشوری و استانداری استان ها 



  • بجای این همه خط و نشان کشیدن و بسط مسیله ، اقدامی جهت رفع مشکل می کردید یا پیشنهاد و راه حلی می‌دادید.
    این فقط نمایندگان مجلس نیستند که در انتصابات دخالت می کنند بلکه افراد و گروههای ذی‌نفوذ دیگری هم هستند که در این مسیله با فشار و تهدید و تطمیع و روشهای غلط دیگر دخالت می کنند از باندهای قوه قضاییه گرفته تا نهادهای امنیتی و گروهها و تشکلهای سیاسی و صنفی و افراد ذی‌نفوذ استانی و محلی و ... 
    مهمترین راه حل این مشکل تصویب یک قانون جامع انتخاب و انتصاب و عزل مدیران است که هم سازمان امور اداری استخدامی و دولت می تواند پیشنهاد دهنده باشند وهم نمایندگان محترم مجلس به عنوان طرح پیشنهادی. 
    هر جا قانون باشد دست خلافکارها بسته میشود. به قول حضرت امام ره خلافکارها از قانون بدشان می آید .
    بالاخره این موضوعی است که باید قانونمند شود وگرنه تا ظهور امام زمان عج مشکلش ادامه خواهد داشت. 
    موارد لازم :
    ۱- یک قانون جامع و مانع با دستورالعمل اجرایی تعیین معیارهای شایستگی طبق معیارهای اسلامی و انقلابی و توانمندی
    ۲- یک بانک اطلاعاتی از مدیران و کارشناسان مستعد و 
    ۳- و یک شورا یا کمیته انتصاب و عزل مدیران در هر وزارتخانه ، سازمان و شرکت کشوری و استانداری استان ها و ادارات کل .



دومی اصلاح شد. لطفا پیام اول را حذف کنید.

نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود