دیدار دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب استان اصفهان با مدیرکل آموزش و پرورش استان

تاریخ : 20 دی 1401, 11:45 نویسنده : روابط‌عمومی بازدیدها : 230 نظرات : 0 موضوع : خبرها / گالری عکس / خبر مهم
به گزارش اداره اطلاع رسانی و ورابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فقیهی دبیر قرارگاه جوانان گام دوم استان اصفهان به همراه تعدادی از اعضای شورای مرکزی این قرارگاه با محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار و گفت‌وگو کردند. 
در ابتدای این دیدار علیرضا فقیهی ضمن تبیین و تشریح اهداف و برنامه قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب اصفهان اظهار داشت: این قرارگاه بعد از صدور بیانیه تاریخی گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب در کشور شکل گرفت و طبق اهداف و برنامه‌ها، در استان‌های مختلف نیز شروع به فعالیت کرد.
وی افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین اهداف این قرارگاه است. علاوه بر این ما امروز نیازمند انسجام‌بخشی بیشتر در بین جوانان انقلابی استان هستیم. ارتباط و تعامل با مجموعه آموزش و پرورش استان و سایر نهاد‌های مرتبط با فرهنگ، در پیشبرد اهداف این قرارگاه نقش بسیار اثرگذاری خواهد داشت.
در ادامه پیمان معینی عضو شورای مرکزی و مسئول آموزش قرارگاه جوانان گام دوم نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات پرداخت و گفت: از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان در بکارگیری جوانان انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی آموزش و پرورش تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحث خصوصا اتفاقات اخیر کشور، فعالیت‌های محله محور است. ما به دنبال معرفی محله‌ اسلامی تراز انقلاب اسلامی در اصفهان هستیم. با تحقیق و بررسی‌هایی که قبلا انجام دادیم این نتیجه حاصل شد که در محله‌هایی که امام جماعت فعال حضور دارد، آسیب‌های اجتماعی بسیار پایین‌تر است.
معینی اضافه کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته از بدو تشکیل قرارگاه، بحث آموزش است. اعتقاد ما این است دوستان عضو قرارگاه باید با منظومه فکری مقام معظم رهبری آشنا شوند و در اولین قدم از دو سال گذشته دوره آشنایی با طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، از آثار برگرفته از فرمایشات رهبری و نیز دوره تربیت مربی بیانیه گام دوم را برگزار کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین و اعلام آمادگی برای همکاری آموزش و پرورش با این قرارگاه ابراز داشت: هر تمدنی توسط نیروی انسانی شکل می‌گیرد. برای رشد و پویایی تمدن باید بر نیروی انسانی کار کرد. بیانیه گام دوم حضرت آقا به‌عنوان منشور تمدن‌ساز برای تحقق تمدن نوین اسلامی و انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه) است. 
وی اذعان داشت: با این نگاه و افق دید، ما نیازمند نقش آفرینان (تمدن سازان) هستیم؛ لذا ما با این دید باید به نیروی انسانی نگاه کنیم. خواستگاه تربیتِ بخش عمده‌ای از این نیرو، آموزش و پرورش است. هر کاری در این زمینه انجام بدهیم، باید با نگاه به این هدف بلند و والا باشد. 
ابراهیمی بیان داشت: سلسه جلسات و دوره توانمندسازی و توسعه شغلی معلمان در سرتاسر استان را از جوانان و نومعلمانی آغاز کردیم که در سال‌های اول خدمت هستند. ارتقای معلمان در این دوره‌ها، قطعا بر روند رشد دانش آموزان نیز موثر خواهد بود. در قدم اول حدود 6 هزار نومعلم(با یک یا دوسال سابقه) تا پایان سال در این دوره شرکت خواهند کرد. 
وی تاکید کرد: محور اصلی فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. بر این اساس، سند تحول بنیادین را به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش می‌دانیم. همچنین بخشی از جلسات شورای آموزش و پرورش استان به عنوان بالاترین شورای آموزش و پرورش را به اجرایی سازی سند تحول بنیادین اختصاص دادیم.


نظر دهید :

نام شما :*
ایمیل شما :
نظر شما :
کد را وارد کنید : *
عکس خوانده نمی شود